joi, 12 septembrie 2013

Bate-n gard


                    Am lasat toata vara sa treaca pe langa mine fara sa scriu o postare. Ce am facut vara asta? Acasa, la tara, acasa, la tara, acasa, la mare, acasa...mi-a crapat perusul, chestii...normale. Nu am o viata prea interesanta. Dar la inceputul verii am  implinit 16 ani si, in loc sa ma simt mai matur, mai inteligent , mai mare, m-am simtit mai neputincios si mai copil decat eram.                                                                                                               Deoarece, cateva saptamani mai tarziu, am mers la cumparaturi, iar pe lista mea se afla o sticla de bere, pe care aveam sa o impart cu familia. Ajungand la casa de marcat, casiera imi spune "Stii ca nu pot sa iti dau berea, da? Cati ani ai?" "16", ii raspund. Oricum nu avea rost sa mint ca am 18 ani sau mai mult, ca nu ma crede nici naiba, si pe buna dreptate. "Nu pot sa ti-o dau, as putea fi concediata." zice casiera. "Nu-i nicio problema. Buna ziua." Si plec acasa.
                   Nu m-a deranjat deloc, pentru ca stiam ca, in teorie nu ai voie sa cumperi bauturi alcoolice daca nu ai 18 ani, asa ca era normal. Mi se parea doar ciudat pentru ca pana acum mai cumparasem bere. La 15 ani. Tot de acolo. Dar ma rog.
Si ma simteam ciudat, ma gandeam ca au inceput controale sau ceva lege s-a adoptat (saraca lege nu avea parinti) pentru ca, cu cateva zile inainte, am mers la un magazin de electro-de-toate al carui nume incepe cu d si se termina cu omo, ca sa cumpar un amarat de mouse. Eram singur, iar cand sa intru am fost intrebat de catre bate-ngard (bodyguard, sau paznic sau ce morti de marmota era ala) de ce varsta sunt. "16 ani, este vreo problema?" "Nu poti sa intri" "....de ce , ma rog?" "Ai buletin la tine?" "Nu..." "Afara!"
Nici acum nu inteleg de ce nu m-a lasat sa intru. Poate pentru ca dupa mine am avut doi verisori pe care i-am adus de la tara, sa se bucure de Bucuresti (eh, see what I did there?), poate fetele lor de tarani l-au facut pe nenea paznic sa creada ca vrem sa ciordim. Nu inteleg de ce imi cerea buletinul, voia sa-l tina cat timp eu stateam in magazin, sau voia sa-i vada cati ani am? Pai ii spusesem deja mosului ca am 16 ani, nu ma ajuta cu nimic sa mint ca am 16 ani. M-am enervat pentru ca mai intrasem in magazin, cu sor-mea cand ea avea 12 ani si eu 15, am cumparat ce am avut de cumparat, am plecat si nimeni nu ne spusese nimic.
                   So...yeah. Cica am implinit 16 ani. Nu te schimbi de pe o zi pe alta, dar nu cred ca e posibil sa regresezi. Unless you do drugs.